Dacă vrei să modifici aspectul și performanțele mașinii tale este important să știi că nu toate aceste schimbări pot fi aplicate de oricine, oriunde. Tunning-ul, în special pe partea de aerodinamică și motor, afectează caracteristicile și dinamica mașinii, fapt care poate influența parametrii de bază stabiliți de producător, cu efecte nedorite asupra siguranței în funcționare.

Este recomandat ca aceste modificări mașină să fie realizate de specialiști auto, care cunosc caracteristicile modelului care urmează să fie modificat și cunosc limitele până la care orice upgrade sau schimbare pot fi făcute în siguranță.

Modificările care urmează au un impact semnificativ asupra funcționării și performanțelor oricărei mașini:

Partea electronică, ECU

Modificarea acestor componente este necesară în cazul unor upgrade-uri majore, pentru a controla amestecul eficient de aer/carburant. De obicei se modifică ECU-ul, calculatorul mașinii sau poate fi montat si setat unul de tip stand-alone. Acesta din urma poate fi setat de la 0, pentru a gestiona noile modificări și nevoi ale mașinii și pentru a scoate tot ce se poate din motor.

Supraalimentare

Este vorba despre turbo sau compresor. Daca nu sunt pe mașină. se pot monta. Daca avem asa ceva, le putem modifica sau schimba cu unele mai performante. Un turbo merge mână în mână cu un intercooler, traseu de admisie și de evacuare, dar și cu o electronică specială. Dacă se dorește modificarea acestora, trebuie făcută de un specialist. Rezultatul final este un plus de putere mai mare, adică un rezultat mult mai bun decât cel obținut de montarea unui filtrul de aer sau a unei tobe finale.

Galeria de evacuare

Asa cum ne trebuie o galerie de admisie pentru ca aerul sa intre mai usor, ne trebuie si o galerie de evacuare pentru ca gazele sa iasa mai usor. De obicei cand se schimba una, se schimba si cealalta, pentru a pastra un raport bun si pentru a fi eficient tuningul motor. Galeria de evacuare poate fi custom, din inox, sau turnata, poate fi aftermarket sau originala. De obicei, aceasta se imbraca in banda de azbest sau fibra de sticla, pentru a izola caldura. Gazele vor ramane mai calde, mai comprimate, si vor fi evacuate mai usor. Mergand mana in mana cu galeria de admisie, mai mult aer intrat, va avea pe unde sa iasa mai usor. Rezultatul? Un plus considerabil de putere.

Galeria de admisie

O metoda avansata de tuning motor este schimbarea galeriei de admisie. De obicei aceasta se schimba cand montam un mijloc de supraalimentare, dar se poate schimba si la un motor aspirat. Scopul este de a lasa mai mult aer sa intre in motor. Fie ca punem o galerie custom, facuta special pentru motorul masinii, fie ca punem una aftermarket, din inox, aluminiu sau carbon, motorul, alaturi de alte modificari, va trage aer mai bine. Cu un plus de benzina, in amestec cu aerul care intra, va rezulta o putere mai mare.