Timpurile în care mașinile reușeau să depășească 1000000 de km cu același motor par din ce în ce mai îndepărtate, pe măsură ce motoarele turbo echipează tot mai multe modele, iar cele aspirate natural se găsesc tot mai greu în configuratoarele mărcilor auto. Pentru cei care și le doresc, există încă, astfel că putem să trecem în revistă o parte dintre cele mai bune motoare pe benzină aspirate, unele dintre ele echipând și mașini Renault.

banner cta

Ce înseamnă motor aspirat?

Fiabilitatea motoarelor aspirate este recunoscută de multă vreme. Fiind un motor cu ardere internă în care admisia aerului depinde numai de presiunea atmosferică, nu există nicio componentă auxiliară (compresor, turbină) care să inducă forțat mai mult aer. Având mai puține componente în mișcare, riscul ca acestea să se strice este mai mic. Prin comparație, la un motor turbo, presiunea și temperaturile din interiorul motorului sunt mult mai mari și pot cauza în timp defecțiiuni majore. Costurile de întreținere sunt mai mici la un motor aspirat, servisarea fiind foarte simplă.

Există și motoare diesel aspirate, unele foarte fiabile, dar majoritatea motoarelor aspirate sunt cele pe benzină, pentru că dezvoltă un cuplu mai mare și au o accelerație mai bună decât un motor diesel aspirat. Fiabilitatea nu scade foarte mult la un motor cu turbină diesel, dar costurile de întreținere versus performanțe nu sunt foarte avantajoase.

Eforturile de reducere a emisiilor poluante au determinat producătorii auto să echipeze în ultimii ani tot mai multe modele cu motoare termice de cilindree mică, turbo. Motoarele aspirate natural, care au nevoie de o cilindree mai mare pentru a dezvolta un cuplu important, au un consum mai mare de combustibil și, implicit, emisii mai mari.

Motoare aspirate de tradiție

În ciuda popularității în scădere a motoarelor aspirate, sunt producători care continuă tradiția și rafinează în continuare modele de motoare celebre pentru fiabilitatea lor. Dacă vrei să descoperi astăzi ce este motor aspirat cu adevărat, trebuie să te uiți în primul rând la producătorii asiatici, în special cei japonezi. Aceștia au o lungă tradiție în dezvoltarea de motoare pe benzină aspirate care sunt capabile să echipeze atât mașini liniștite de oraș, cât și supersportive de sute de cai putere.

2.0L, 158 CP, i-VTEC - Honda

2.5L, 185 CP, Skyactiv - Mazda

2.0L, 181 CP - Mazda

3.7L, 332 CP - Nissan

1.6L, cu puteri diferite, de la 103 la 120 CP - Nissan. Există și în Europa pe diverse motorizări Renault, inclusiv pe modelele hibrid Renault, unde dezvoltă 90 CP.

3.6L, 276 CP, FSI - VW

3.8L, 291 CP- Kia

5.2L, 602 CP, FSI - Audi

2.0L, 169 CP - Toyota

5.0L, 460 CP - Ford