Tehnologia hibrida a fost dezvoltata sub denumirea E-TECH si are la baza peste 150 de brevete pentru inovatiile folosite. Se bazeaza pe o arhitectura hibrida cunoscută drept „serie-paralela”, pentru a oferi numarul maxim de combinatii de functionare intre diferitele motoare si pentru a minimiza emisiile de noxe in timpul utilizarii. Aceasta tehnologie hibridă beneficiaza, de asemenea, de expertiza oferita de know how-ul echipei de Formula 1 Renault. Motoarele pot functiona independent sau impreuna prin directionarea puterii lor catre roti sau catre baterie.

Tehnologia E-TECH de la Renault foloseste pentru propulsie trei motoare, doua electrice si un motor termic. Cele doua motoare electrice au roluri clar desemnate: cel de 49 kW este folosit la deplasare, iar cel de 25 kW, integrat in demaror, este folosit pentru pornirea motorului termic si ca generator pentru incarcarea bateriei.

Sistemul plug in hybrid este asemanator cu cel al masinilor full hibrid, insa ofera si posibilitatea de a incarca bateria de la priza. Automobilele Renault E-TECH se pot deplasa in modul 100% electric, pot fi reincarcate atat la o priza conventionala, cat si la statiile de reincarcare pentru masini electrice și dispun de transmisie automata, pentru o deplasare mai lina.

E-TECH Plug-in este varianta hibrida care se reincarca la priza. Gratie acestei tehnologii, masinile din gama Renault care sunt echipate cu motorul hibrid E-TECH pot inregistra o reducere cu pana la 40% a consumului de carburant, beneficia de pornire electrica 100% si se pot deplasa in modul integral electric 80% din timp, atunci cand se afla in oras.

Bateria se poate incarca si prin franare regenerativa iar atunci cand nu este suficienta energie pentru a actiona motorul electric pentru deplasare, motorul termic preia toata sarcina.

Autonomia electrica in ciclul mixt WLTP pentru modelele Renault E-TECH este de aproximativ 50 de km. Impreuna cu o cutie de viteze adaptata special pentru aceste motorizari hibride, modelele Renault au o eficienta electrica optima si satisfactie maxima la volan.

Avantajele unei masini echipate cu tehnologia E-TECH

Un model Renault E-TECH valorifica la maxim tehnologia hibrida, oferind numeroase avantaje celor care aleg un asemenea model: consum mic de combustibil, reducerea amprentei de carbon si importante facilitati fiscale. Poti alege un model Renault echipat cu tehnologia E-TECH si poti sa te bucuri si de alte numerose beneficii in exploatarea zilnica:

  • Profiti de franare regenerativa: de fiecare data cand franezi, un mecanism intern capteaza energia si o foloseste pentru a incarca acumulatorul electric;
  • Poluezi mai putin: deoarece acest tip de masina foloseste si sistemul de propulsie electric, vehiculul produce mai putine emisii de evacuare si astfel este mai prietenos cu mediul inconjurator;
  • Faci economie: daca te intrebi cat consuma o masina hibrid, raspunsul este mai putin decat o masina care are doar motor cu ardere interna; pretul petrolului este in continua crestere, iar combinatia de sisteme de propulsie te ajuta sa economisesti bani;
  • Te bucuri de stimulente fiscale: in functie de resedinta si legislatia care priveste o masina hibrid, poti primi reducere impozit masini hibrid, scutire de la taxa de drum si parcare gratuita.

Serus Renault iti pune la dispozitie toata gama Renault ce dispune de aceasta tehnologie. Modelele care functioneaza cu tehnologia Renault E-TECH si care beneficiaza de oferte speciale in programul RABLA Plus: Clio E-TECH Hybrid, Captur E-TECH Plug-in Hybrid, Arkana E-TECH Hybrid și Megane E-TECH 100% Electric.