Noul Megane E-TECH este dovada ca "Renovare", a doua faza din "Renaulution", planul strategic anuntat de grupul Renault la inceputul anului trecut, incepe sa se concretizeze.
Construit pe platforma CMF-EV, dezvoltata de Renault impreuna cu Nissan, noul Megane Electric reuseste sa inglobeze noile tehnologii si inovatii intr-un hatchback de familie cu un design original, elegant si performant. Modelul este fabricat in nordul Frantei, la fabrica Douai.
Cel mai recent exponent al revolutiei electrice declansate de Renault acum un deceniu, Megane E-TECH 100% Electric este mai mult decat o masina. Este o platforma hardware care sustine solutii software performante si creeaza un ecosistem digital pentru utilizatorii sai. Afla din acest material care sunt inovatiile aduse de noul Megane Electric si ce influente vor avea acestea asupra viitoarelor modele Renault.

Proportii noi, aerodinamica si accent pe spatiu

Caracteristicile definitorii ale modelului lansat in 1995 - confort, relaxare, versatilitate, spatiu interior si portbagaj generos - sunt pastrate si la noul Megane electric, intr-o interpretare hi-tech.
La orice vehicul EV, integrarea bateriei este o provocare pentru gasirea echilibrului intre eficienta si spatiu. Modularitatea platformei CMF-EV le-a dat designerilor libertatea de a proiecta o berlina cu ampatament extins, centru de greutate plasat mai jos si proportii generoase la interior. Bateria are doar 11 cm grosime, reducand astfel impactul asupra volumului interior. Practic, dimensiunile interioare ale noului Renault Megane electric sunt similare cu cele ale unui Megane echipat cu motor termic. Lipsa unui tunel de transmisie, a schimbatorului de viteze sau a panoului de control din consola centrala accentueaza senzatia de confort la interior. Portbagajul este si el generos, cu un volum de 440 de litri si spatii de depozitare pentru cablurile de incarcare.
Inaltimea maxima de doar 1,50m, linia abrupta a parbrizului si partea din spate a plafonului care coboara ca la un coupe asigura performante aerodinamice ridicate, dinamism si manevrabilitate sporita. Vine echipat cu jante inguste de 18 inch pentru versiunea entry level si 20 de inch pentru echiparile superioare.

Linii exterioare care il fac remarcat

Desi este o berlina recunoscuta pentru confort, design-ul noului Megane Electric este unul sportiv si aerodinamic, care dezvaluie un profil elegant. Forma farurilor cu leduri, banda 3D fluorescenta din spate, ornamentele aurii cromate de pe masiva bara frontala sau caroseria in doua culori sunt elemente care fac remarcat noul model de Megane. Manerele usilor fata sunt ascunse in caroserie si ies automat cand soferul sau pasagerul se apropie de masina.

Interior ergonomic, confortabil si hi-tech

Noul Megane Electric pare ca a gasit echilibrul optim intre butoanele conventionale si instrumentele digitale. Piesa de rezistenta este OpenR, ecranul unificat, compus din afisajul digital al panoului de bord (12,3 inch, asezat orizontal) si afisajul central multimedia de 12 inch, pozitionat vertical.
Simplu si intuitiv, OpenR Link se bazeaza pe versiunea auto a sistemului Android dezvoltat de Google, aceasta fiind o premiera pentru un producator auto major. Acesta primeste si afiseaza notificari si permite navigarea intre diferitele universuri (Acasa, Navigare, Muzica, Telefon, Aplicatii, Vehicul) utilizand bara de meniu din partea de sus a ecranului. Are afișare 4K, conectivitate avansata cu porturi USB-C si tehnologie esentiala pentru siguranta la bord sau tehnologii precum 3D Around View sau Full Auto Park.
Setarile MULTI-SENSE de noua generatie pot fi accesate prin intermediul ecranului tactil OpenR sau direct de pe volan. Diferitele setari acopera elemente precum senzatiile de conducere (servodirecție, calibrarea motorului, reactia acceleratorului) si starea de la bord (iluminare, confortul scaunului soferului, incalzire, vizualizarea afisajului si culoare). Trei moduri pre-programate (Eco, Confort si Sport) combina cele mai bune dintre aceste setari cu scopul de a imbunatati eficienta. Un al patrulea mod (Perso) ofera o gama variata de setari. In timp ce versiunile de baza au doua sisteme de sunet Arkamys, echiparea premium ofera un sistem de sunet Harman Kardon de top.
Conturul superior al tabloului de bord si banda superioara a panourilor usilor interioare sunt echipate cu tapiterie Alcantara, in cazul versiunilor din gama medie si cu un finisaj decorativ din lemn „Nuo” pentru variantele premium. Nou material inovator din lemn de tei, Nuo, este utilizat in premiera pe un model de serie. Furnirul subtire din lemn este lipit de un suport textil din bumbac, folosind un adeziv ecologic.

Motor nou, baterie mai usoara, performante crescute

Pentru noul Renault full electric, dar si pentru viitoarele modele din gama si din cadrul Aliantei, a fost dezvoltat un motor electric asincron total nou, amplasat frontal. Odata cu eliminarea magnetilor nu mai este necesara utilizarea metalelor rare, iar performantele la nivel de cuplu si putere au crescut.
Noul Megane Electric este disponibil cu doua motorizari:
- 96 kW si 130 CP
- 160 kW si 220 CP
Platforma CMF-EV permite instalarea motoarelor la ambele capete, asa ca exista posibilitatea ca modelul Megane E-TECH sa fie disponibil in viitor si cu tractiune integrala, pe versiunea sportiva Alpine.
Bateria este si ea mai performanta, la dimensiuni mai mici. Sunt disponibile doua capacitati:
- 40kWh, pentru o autonomie de 300 km (regim WLTP)
- 60 kWh, pentru o autonomie de 450 km (regim WLTP)
Ambele variate au o garantie de 8 ani. Noul Megane E-TECH Electric este compatibil cu toate infrastructurile de incarcare de curent alternativ, de la priza interna (10A / 2,3kW monofazat) pana la statii publice de incarcare (32A / 22kW trifazat). Anumite versiuni pot fi, de asemenea, compatibile cu infrastructura de incarcare DC de pana la 130 kW (prize combo CCS), montate in statiile de incarcare rapida de pe autostrazi.
Noile baterii au, in premiera, un nou sistem de racire lichid, plasat in carcasa inferioara a bateriei, care face bateria mai compacta si mai eficienta datorita tuburilor din aluminiu turnat.

Acestea sunt numai o parte dintre inovatiile si specificatiile noului Megane E-TECH 100% Electric. Modelul EV emblematic pentru revolutia promisa de Renault "reuseste sa ofere vehiculul electric la preturi accesibile, fara compromisuri privind eficiența si placerea de a conduce", cum spunea Luca de Meo, CEO-ul Renault Group la lansarea noului Megane.
Serus Renault te tine la curent cu toate noutatile si informatiile legate de Megane E-TECH 100% Electric, asa ca nu ezita sa ne contactezi pentru toate informatiile necesare.